onsdag 24 juli 2013

Toppbanor i Sverige - uppdaterat

Jag kollade målen för 2013 och eftersom jag jobbat så mycket och varit skadad på sistone så har jag inte ens spelat vissa av dom tävlingar som målen gällde. Därför väljer jag att nörda in på mina banbesök och spela fler banor på Golf Digest lista över Sveriges bästa golfbanor. Jag uppdaterar här min status efter 2012 års lista:

Spelat
1. Bro Hof Stadium Course
3. Falsterbo
4. Halmstad Norra
5. Bro Hof Castle Course
7. Barsebäck Masters Course
10. Elisefarm
11. Ljunghusen
12. Frösåker
13. PGA National Links
17. Bokskogen Gamla
18. Kristianstad Östra
19. Rya
22. Kalmar GK
23. Svartinge
26. Torekov
27. Ekerum Långe Jan


Återstår
2. Visby GK
6. Sand GC
8. Vasatorp TC
9. PGA National Lakes
14. Hills GC
15. Vallda GC
16. Vidbynäs South Course
20. Lanna Lodge
21. Grönhögen Golf Links
24. S:t Arild
25. Kallfors
28. Isabergs
29. Ombergs
30. Upsala GK

Man ser trenden sen 2010 års lista som jag följde senast. Nya banor och ombyggda banor är det svenska golfare vill spela på.

Ombyggda Ullna skulle jag tippa att den slår sig in på topp 20. En bana som klättrat mycket är Upsala den är jag sugen på. Men min prio är förstås de banorna som saknas i topp 16!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar