söndag 20 november 2011

Start

Hur överlever man sex månader utan golf? Ett sätt är att starta en golfblogg. Jag heter Johan står just nu på 8,9 i HCP och har nyligen bestämt mig för att spela lite mer golf igen. Bloggen kommer innehålla hur jag tränar, vilka resultat jag får och massa statistik. En blogg är ett bra sätt att komma ihåg saker: vad tyckte jag egentligen om den eller den banan, vad hade jag för IN-score på Arlandastad den där gången osv? Det här är för min egen skull om nån annan finner nöje att läsa den här bloggen är ni så klart välkomna att kommentera.

Jag ligger på 5-10 rundor per år, men har i år kommit upp i 15-20 stycken. Det här året har golfen varit underbart rolig och nu börjar jag en satsning på golfen. Nåja, inte satsning på det sättet, men det finns en vilja att förbättra sig. I den utsträckning som småbarnsfamliljelivet tillåter.

Dessutom har jag bytt klubb till Österåker (en av min favoritbanor i Stockholmsområdet) och jag hoppas att Västerled kan inspirera min golf under 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar