söndag 20 november 2011

Mitt golfår 2011

Jag har då som sagt spelat mer än vad jag gjort sen återstarten av min golf nu under 2011. Jag har försökt registrera dom flesta ronderna. Det har inte blivit alla. Ibland under sällskapsronder spelar vi matchspel parallellt och då när scoren inte är intressant så struntar man i scoren. Men inför nästa säsong ska det bli bättring där. Så sammanlagt gick jag upp från 8,7 till 8,9.

Höjdpunkten spelmässigt i år var Rockgolfen där jag gick runt Brollsta på 81 och fick 38 poäng. Kom tvåa i tävlingen, ett slag från vinnaren. Jag minns att jag var jättearg hade en onödig dubbelbogey på åttan (mitt 17:e), men var ändå nöjd eftersom jag började närma mig 10 i HCP. Det var dags för sänkning, singelhandikapp är skandalgränsen för mig. Och det var verkligen rätt prisbord för att komma tvåa.



Jag fick en tjusig signerad gitarr. Rockgolfen ska bli en turnérande tävling inför nästa år och jag rekommenderar varmt att ni ställer upp. Det var ett kanonkul arrangemang.

Annars har jag blivit lite stabilare kring 30+ poäng och det är en skillnad mot föregående år. Jag har dessutom spelat golf nu i november utomlands (mer om det i kommande inlägg) och tänkte för första gången sen jag var i Malmös golflag slå bollar in i ett nät under vintern. Jag bor nämligen bara 5 minuter från Golfhallen i Ullna numera. Några nya trevliga banbekantskaper har det också blivit under året. Svartinge fick jag gästa i september och det var en fröjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar