lördag 2 februari 2013

Golfpunkten svinganalys


Här ett par drivar. Bra bollträff som sitter jämte stolpen där jag siktar. Kollar man några nyckelpositioner så finns det mer anledning till oro.

Uppställningen:


Här uppställningen. Ser ni nåt?

Det mest uppseendeväckande är min krökta rygg. Får inte bukt med det. Tränar massa styrkeövningar för att få bort framåtrullande axlar. Har inte gett resultat än.

Vet inte om det är perspektivet när jag lutade min iPhone mot väggen, men stansen ser stängd ut. La ut en klubba parallellt med siktlinjen under resten av träningen, men kände ingen skillnad direkt.

Ligger ok på toppen. Svingen är inte för kort vilket den har varit. Fått ett upprätare svingplan än förra säsongen, vilket är en utveckling. Dock känns det lite som att rotationen inte är helt bra. Inte så kompakt, har jag balansen? Måste se film framifrån nästa gång.

Dock är handpositionen lite galen. Kröken ska gå åt andra hållet som bekant.

På något sätt lyckas jag få med mig de flesta delarna ner till impact där det ser okej ut. Krökta ryggen känns så klart inte bra, men träffen finns där. Höftrotationen måste ha kommit längre vid träffen. Vetefan hur jag ska lyckas jobba med det...

Finishen är okej, men skvallrar också om lite dålig balans. Vill se svingen från andra vinkeln. Verkligen.
Sådärja: lite svinganalys en lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar