söndag 10 februari 2013

Längdskidor, 14:e klubban och golfpunkten

Hittat ultimata träningen för ryggen: längdskidor! Med benägen hjälp av en god vän (behöver jag säga att han är norrman) lärde jag mig korrekt stakteknik, vilket gjorde att träningsvärken flyttade från mina triceps till mina ryggmuskler. Åkt en runda både lördag och söndag. Extra bra träning eftersom jag vallar så bra som man kan förvänta sig av en skåning.
Ryggen. Bra för golfen.

Har lite huvudbry med min 14:e klubba. Måste köpa en ny klubba innan säsongen. För en vecka sedan var jag säker på att det blir en ny järntrea, men nu känns det mer och mer som tre wedgar. Kanske att jag smyger in en 56-gradare för att se hur det känns.

Var förbi och chippade och puttade en halvtimme på Golfpunkten, men det var för mycket folk. Men min träningsdevis är å andra sidan lite och ofta. Det är trots allt en hobby. I och för sig en hobby som är roligare när man förbättrar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar