tisdag 7 augusti 2012

Yips

Nu vet jag hur yips känns. Har aldrig haft det. Vete fåglarna om jag fyrputtat särskilt många gånger i mitt liv. Efter koppsnurr för birdie från tre meter på tian (mitt första hål) så hade jag en enmeters snett nerför för par på  11:an. Slog den 1,5 meter förbi. Och sen förbi igen. Och sen igen. Och sen i. På 12:e green kom yipskänslan. Musklerna från axlarna och neråt fungerade inte. 7 i på Par 3-hålet.
Hade 13 puttar efter fyra hål....

Ironiskt nog slog jag bollen bättre med järnen andra varvet, vilket är nyckeln på nya Ängsbanan. Sista fyra hålen spelade jag till och med helt okej (man ska alltid ta med sig en positiv avslutning).

Jag hade 8-9 greenträffar, tror jag. Lite ovanligt att komma in på 89 då...Brukar sällan vara dålig med puttern ett helt varv, men slog personligt rekord med 44 puttar.

Det var fler än jag (5 st) som hade 89 andra dagen och ingen av rundorna blev hcp-grundande för att ge en bild av hur svårt det var. Jag är så klart skitmissnöjd. Självklart. Men jag undvek sistaplatsen.

Det var dock en riktig höjdare att spela H35! Alla är i samma ålder och i samma skede i livet och har ungefär samma inställning till sin golf. Dessutom alla duktiga spelare. Kommer knarka såna tävlingar nästa år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar