lördag 18 augusti 2012

TV-golfen

Som vanligt mycket, mycket trevlig arrangemang av Kenta Open, TV-golfen, Twentyfourseven Open och allt vad tävlingen nu heter! Arlandastads Mastersbana var i utmärkt skick! Superjämna, fina greener som kanske var något långsamma för min smak. Ruffarna var matiga och härliga: man hittar bollen, men det var svårt att spela från dom.

Kom fyra av 36 startande på 32 poäng (det var poängbogey, vilket är standard för tävlingar där det serveras öl längs vägen).

Jag var verkligen mitt i swingomläggningens förvirring. Slog bort 3 - 4 bollar vilket var länge sen sist. För att förklara hur illa det kunde vara så kan jag att berätta att jag låg i 2:ans greenbunker på 1:an. För er som spelat Mastersbanan på Arlandastad så fattar ni. Säkert 70 meter pullhook.

Jag hade i och för sig några underbara birdies också. Höjdpunkten var när jag stod på 6:e tee (mitt 18:e i kanonstarten) och tänkte: "ingen kommer gå på sitt handicap idag. Det kan räcka med 32 poäng för att slippa höjning." Spoon mitt i banan, 52 gradaren till 2 meter från pinnen och BOOM! birdie. Enkelt. Skönt att avsluta så. Epilogen sa också att CBA blev -2 och jag stannar på HCP 6,7. Inga mygelhöjningar nu innan Golf Digest finalen! Blev lite plåster på såren för en dag då jag spelade riktigt jävla dålig golf.

Efter Mastersbanan var det som Kenta sa "bara halvtid". Sen var det kräftskiva som toppas med dom traditionsenliga 3 hålen på elljusbanan. Kul grej. Jag spelade korthålen med pw och putter och fick 10 slag. Det räckte till seger.

Pontus: "Var fan är bollen?"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar