onsdag 8 augusti 2012

Vinst på Kungsängen!

Hade en 76:a på King's Course på Kungsängen i Golf Digest Viasat Golf Trophy:

66 slag netto kände jag skulle räcka till det här prisbordet: 

Att jag stod lite mer upprätt var nog bra för scoren. Hade ett par härliga limningar. Det var länge sen. Men tänk som det svänger i golf. Skit på DM i helgen och idag 76 på King's Course.


Så här såg raden ut: 
39 UT och 37 IN. Notera att jag var +3 efter 3 hål. Treputtade både 1:an och 3:an och var lite orolig, men jag kände inte farten på greenerna helt enkelt. Sen sänkte jag många bra puttar under andra halvan av rundan. Ingen del av spelet perfekt, ingen del direkt dålig heller.

Nu blir det finalspel på Hooks Herrgård den 9/9: kul! 

Statsen:
FW: 4 av 14
GIR: 8 av 18
Up n down: 4/8
Puttar: 32

PS. Kanske ska ändra mitt hcp-mål för året nu...till 6.0 kanske. Vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar