torsdag 19 juli 2012

Bra från Tee på Täby!

Spelade ljuvliga Täby GK idag! En sagolikt vacker bana vid Vallentunasjön som alltid håller bästa skick! Greenerna var till och med snabbare än Bro Hofs.

Jag har identifierat ett antal problem i mitt spel:
1) Håller inte bollen i spel.
 Idag hade jag 11/14 fairwayträffar alltså 78%! Kul att träningen gett självförtroende på banan!

2) Jag har som följd av 1) alltid några katastrofhål.
Idag hade jag en dubbelbogey. Resten av hålen var birdie, par eller bogey. Bra.

3) När jag har 100-110 eller 120 meter kvar till pinnen, d.v.s. en 52-graders wedge eller en PW försöker jag tänka birdie. Att göra bogey från 100 meter när man kommer upp till pinnen och ser att man slagit den till 3-4 meter gör ont. Och för övrigt träffade jag inte ens green från det avståndet ibland och chip & tvåputtade för bogey. Svagt. Vilket leder mig till nästa punkt:

4) Höja nivån på närspelet.
Jag har 3 av 11 up and downs idag och 35 puttar. Det är a-l-l-d-e-l-e-s för svaga siffror.

Korta järn spökar väldigt sällan för mig så jag tar med mig massor från dagens 82:a på Täby. BORDE scorat 5-6 slag bättre med tanke på att jag var i spel och hade korta klubbor in till i princip alla greener.

Revansch redan imorgon på Västerled!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar