tisdag 1 januari 2013

Mål 2013

Nyårsdagen. Vilken utmärkt dag att sätta upp målen inför 2013!

HCP
Gå ner till 3,8. Jag ska fortsätta satsa neråt i HCP-tabellen. Det är ett jättetufft mål, men jag siktade tydligen för lågt förra säsongen.

Tävlingar
- Vinna någon/några tävlingar
- Topp tio i DM H35
- Fyra ronder i Österåkers KM
- Final i Golf Digest Viasat Trophy: tävlingen spelas i år på flera roliga banor. Så jag lär ställa upp några gånger.
- Final i Order of Merit på Österåker och vinna en resa i finalen.
- Spela några tävlingar på H35 tour

Banbesök
Tänkte försöka spela 4-5 banor till på Golf Digests topp 50 lista nästa år. Tror på Hills, Bro Hof Castle och 2-3 i Skåne.

Score
Score under 75 slag några gånger (vilket ju lär behövas med tanke på handicapmålet...)

Spel
Statistik tråkar ut mig och gör att jag tappar lusten. Men jag ska slänga ett getöga på fairwayträffar och greenträffar och vill upp en bit över 50% på båda detta och scrambling-statistiken. Sen försöka närma mig 30 puttar i snitt.

Där var målen så långt. Får se om jag fyller på med fler sen. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar