måndag 24 september 2012

Birdieträning

Kan man träna på att göra birdies? Ja, det får framtiden utvisa. Jag har noterat att jag har en hel del puttar för birdie på avstånd mellan 4 och 7 meter, d.v.s. hyfsat nära pinnen. Man vill ju sätta ett par av dessa.

Övningen går till så att jag lägger fyra bollar på cirka 5 meter i en cirkel runt hålet. Jag läser putten som om jag var på banan. Markerar bollen och hela skiten. Sen försöker jag sätta...BIRDIEN. Efter dessa fyra puttar byter jag hål. Dessa 36 puttar (om puttinggreen har nio hål) med full koncentration är bra träning.

Gjorde två sådana halvtimmespass idag och andra gången satte jag minst en av fyra på varje hål. Första passet satte jag kanske 4 av 36. Alltså kan man träna på att göra birdies :-) Mitt stroke med min relativt nyinköpta Odyssey Metal-X känns rätt fint nu.
Varför är säsongen snart slut?!?! Man får ångest...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar