tisdag 28 maj 2013

Brollsta i söndags

Glömt göra en notering om Brollsta i söndags.

Brollsta gjorde skäl för vad de själva skriver på klubbes hemsida: ”Snabb, hård, tuff”. Greenerna var snabbare än på Castle Course, men SÅG lika långsamma ut som när jag spelade 9 hål för några veckor sedan.

En annan rolig grej var att den hårda vinden (det blåser alltid mycket på Brollsta) var från fel håll.

Fick använda drivern för att nå greenen på signaturhålet, 9:an, men på sista nio kunde jag driva 10:ans green (även om jag missade den) och 14:e nådde jag green med spoon.
Kul som omväxling, men känns som att banan är lättare med en vind man är van vid…


Driva green på tian? Rätt linje är höger om högsta tallen. Jag hade dock bogey, trots denna fina drive...

Scoren då?
Det var en vedervärdig inledning med dubbel från 30 meter på 1:an, par 5 hålet, treputt på tvåan, dubbelbogey på 3:an som spelades järn 5 + 58 gr wedge i medvinden, treputt fyran och chip, chip, tvåputt på 5:an. 7 över så långt alltså. Lägg till en trippel på 8:an och det var inte muntert...

Tian hade jag pitch tre putt på för bogey, men sen gjorde jag par fram till 14:e där jag tvåputtade för birdie och satte dessutom en snygg birdie på 15:e.

Bogeys på 16 och 17 och par på 18:e gjorde 37 in och det var skönt som avslutning. Nu väntar Rockgolfen på samma bana och då hoppas jag att kroppen är vaken från början. I och för sig tveksam med tanke på att årets fest i branschen jag jobbar äger rum dagen innan…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar